איך חוזרים מגרסה 24H2 של ווינדוס 11 לגרסה 23H2?


הזדרזתם להיות ראשונים להתקין את גרסה 24H2 של ווינדוס 11 רק כדי לגלות כמה היא בעייתית? אל תדאגו, אני כאן כדי להסביר איך ניתן לחזור לגרסה הקודמת (23H2) בכמה דרכים.

1. שימוש באפשרות השחזור המובנה בווינדוס

בווינדוס 11 יש אפשרות לשדרג לאחור לגרסה קודמת עד 10 ימים מהשדרוג האחרון. זאת בתנאי שלא מחקתם את ספריית windows.old שנוצרה בדיסק C שלכם במהלך השדריג

  1. פיתחו את מסך ההגדרות: ליחצו על Win+I כדי לפתוח את ההגדרות.
  2. ביחרו מערכת שחזור: חפשו את האפשרות "חזור לגרסה קודמת של ווינדוס".
  3. עיקבו אחר ההוראות: המערכת תדריך אתכם בתהליך החזרה.

דרך נוספת להגיע למסך הזה: הגדרות עדכוני ווינדוס אפשרויות מתקדמות שחזור.

כפתור לשחזור גרסה קודמת
מסך שחזור (הקליקו להגדלה)

מוזמנים להצטרף לשרת הדיסקורד של הערוץ, לדבר ולהתייעץ שם על מגוון נושאים!

2. יצירת מדיית התקנה ושימוש בהתקנה נקייה

לפעמים כדאי פשוט לחזור ולהתקין מחדש את הגרסה שאתם מעוניינים בה:

  1. הורידו את קובץ התמונה (ISO) של גרסה 23H2: היות וכבר לא ניתן להוריד את גרסה 23H2 מהאתר של מיקרוסופט, נצטרך להוריד אותה ממקורות אחרים. אני ממליץ על uup-dump היות והוא מושך את הקבצים מהשרתים של ווינדוס (לפחות לפי מה שאני יודע).
  2. צרו מדיית התקנה (USB/DVD): ניתן להשתמש בכלי יצירת המדיה של ווינדוס כדי ליצור מדיית התקנה עמו דיסק און קי או DVD (אם אתם כאלה זקנים). ניתן להוריד אותה מעמוד הורדת ווינדוס 11 של מיקרוסופט, אבל אני ממליץ על רופוס (Rufus). צפו בסרטון המצורף בכדי לראות איך ניתן באמצעות Rufus לדלג על דרישות המערכת של ווינדוס 11 (TPM 2.0, Secure Boot ו-4GB זכרון). כמו כן ניתן לפסוח על הדרישה ליצור חשבון מיקרוסופט ובנוסף, היות והחל מגרסה 24H2 מופעל ביטלוקר (Bitlocker) באופן אוטומטי, ניתן לבטל זאת גם כן באמצעות רופוס.
  3. התקינו מחדש: אתחילו את המחשב המיועד מהדיסק און קי שיצרתם (או DVD) והתקינו מחדש את ווינדוס עם גרסה 23H2.
מסך יצירת מדיה של רופוס
רופוס (הקליקו להגדלה)
איך חוזרים מגרסה 24H2 של ווינדוס 11 לגרסה 23H2 (כל האפשרויות)
סרטון הדרכה מורחב מערוץ היוטיוב של MyTechDesk

3. שימוש בגיבוי מערכת

אם יצרתם גיבוי מערכת לפני השדרוג (כל הכבוד, אתם גאונים!), תוכלו כמובן לחזור אליו באמצעות הכלי איתו יצרתם אותו:

  1. הכנת הגיבוי: כמובן שהייתם צריכים להכין גיבוי של המערכת עם גרסה 23H2 עוד לפני ששדרגתם ל-24H2. אני מקווה שאתם זוכרים איפה שמרתם אותו…
  2. שחזור הגיבוי: השתמש בכלי הגיבוי והשחזור המובנה של ווינדוס (או בכל כלי אחר שבו יצרתם את הגיבוי) כדי לשחזר את המערכת.

4.סבלנות, והרבה…

אם אתם חוששים מדי לבצע את אחת מהפעולות הנ"ל, או שאולי המצב לא כל כך נורא אצלכם, פשוט המשיכו להשתמש ב-24H2 ותתפללו חזק שמיקרוסופט ישחררו תיקונים לבעיות שעדיין קיימות בה. עד עכשיו יצא תיקון אחד, KB5044384, והוא מתקן כבר בעיה אחת או שתיים. נקווה ששאר התיקונים יגיעו במהרה.

אל תפספסו פוסטים חדשים!

כתיבת תגובה